Select language

english

finnish

Sitemap/Sivukartta

header

Dyno

4WD Dyno valmis - Katso videoilta Dynoa toimessaan!

Tehonmittaus- ja säätöpalvelut 2WD ja 4WD autoille.

Varaa aika puhelimitse! Järjestämme mielellämme myös dynopäiviä esim. autokerhoille.


Dynoontulijan tarkastuslista:

-
- Hyväkuntoiset maantiekäyttöön tarkoitetut kesärenkaat alle! Tarkasta rengaspaineet!!
- Nestevuodot kuriin!
- Nestemäärät kohdalleen
- Hinaus/vetokoukut esille, auton kiinnitys dynoon helpottuu
- Mikäli haluat painetiedon tehokäyrän yhteyteen, varmista että painelähtö on saatavilla (T-haara tai oma 8mm letkulähtö)
- Mikäli haluat seostiedon tehokäyrän yhteyteen, varmista että vapaa lambda-anturin paikka löytyy (M18x1.5 kierre, putkessa olevan reiän halkaisija min 16mm!)
Tärkeää!
Mikäli autossanne on pakoputki (hukkaportti / downpipe) auton alla, edessä, sivuilla tai ylöspäin, ilmoita siitä dynoaikaa varattaessa! Näin osaamme varautua asianmukaiseen pakokaasujen poistoon.

 

Lisäksi:
Säätöön tulijan on hyvä tehdä seuraavat toimenpiteet lisäksi:
- Nakutuskuulokkeille "banjo-liitin" lohkon kylkeen, kysy tarkemmat ohjeet tarvittaessa
- Sytytyksen ajoitusmerkit selville ja näkyviin! (esim. valkoisella tussilla)
- TATECH pinnit 18 ja 36 esille.

Lastutukseen saapuvat:
- OBD liitin esille (etsi liittimen paikka valmiiksi, tarkasta esim. ohjekirjasta)
- Varmista että saat luistoneston pois käytöstä lastutuksen ajaksi
- Custom-lastuja varten nakutuskuulokkeille "banjo-liitin" lohkon kylkeen, kysy tarkemmat ohjeet tarvittaessa

 


Dynomme rakenne soveltuu matalillekin autoille, koska rengas ei mene kahden rullan väliin, vaan rullaa ison rullan päällä.
Toisaalta dynohuoneeseen mahtuu korkeakin pakettiauto (max 260cm) ja pituuttakin saa takavetoisella olla paljon.

Rullan iso halkaisija mahdollistaa suuren kosketuspinta-alan ja tätä kautta rullien pito on erinomainen!
Autoa ei tarvitse sitoa välttämättä "korin ylitse" vaan sitominen voidaan tehdä hinauslenkeistä, runkopalkin rei'istä tms tukevista kohdista.

Dynon toimintaperiaate voi olla joko inertia tai jarru, riippuen auton tehosta. Dynolla voidaan simuloida monipuolisia ajotilanteita.